"Rozwód po polsku. Strach i nadzieje" Iza Komendołowicz



"Rozwód po polsku. Strach i nadzieje"
Iza Komendołowicz
W.A.B.
Liczba stron: 320
Ocena: 5/6




Główną przyczyną rozwodów jest małżeństwo.

Rozwody współczesnych Polaków na tle przemian społecznych, ukazane poprzez szokujące studia przypadków, opowieści adwokatów i opinie terapeutów.

Autorka przytacza dziesiątki osobistych wypowiedzi osób w trakcie i po rozwodzie, tekstów bulwersujących, które wzbudzają grozę i śmiech. Konfrontuje je z szokującymi opowieściami adwokatów oraz przypadkami z gabinetów psychoterapeutów. Wszystkie tworzą razem mieszankę piorunującą i pouczającą.

"Rozwód stał się polem walki o wszystko. Zamiast pomóc ludziom rozwiązać sytuację, wpycha ich się na ring i niech walczą ze sobą przez kilka czy nawet kilkanaście lat."


Nie od dziś wiadomo, iż w obecnych czasach Polacy rzadziej się pobierają, natomiast coraz bardziej akceptują rozwody, które zaczęły im po prostu przychodzić łatwiej. Wystarczy zwykła różnica charakterów czy rozczarowanie nieudanym pożyciem rodzinnym bądź seksualnym, by jednego dnia przekreślić wszystko, a nawet zniszczyć życie dotychczas ukochanej osobie. Z jednej strony, jest to o wiele lepsze wyjście niż życie w kłamstwie, nieszczęściu, wzajemne ranienie się, lecz gdzie podziała się próba odbudowania, wzajemna troska, szacunek czy najzwyczajniej miłość...

Dzisiejsze media potrząsają człowiekiem, nakazują mu upartą walkę o spełnienie i własne szczęście, pomijając w ten sposób innych. Nie to jest jednak najbardziej przerażające, a sama ludzka podłość, bezwzględność i egoizm. Co stało się ze współczesnymi ludźmi, że zamiast troski o bezpieczeństwo i ciepły, kochający dom dla swoich dzieci, wybierają własne spełnienie bądź satysfakcję seksualną? Czy błędem jest rozwód, czy może zbyt szybkie związanie się z drugą osobą? Czy każdy związek skazany jest na zdradę, klęskę i rozpad?

W książce Izy Komendołowicz to nie statystyki przerażają czytelnika, lecz porażający tok myślenia niektórych osobników. Co gorsza, nie jest to przecież zwykła fikcja literacka, a zbiór wypowiedzi adwokatów oraz psychoterapeutów, którzy opisując pewne szokujące sytuacje, sami nie ukrywają zdumienia czy nawet obrzydzenia. Wygląda na to, iż w walce o rozwód i wolność, wszelkie chwyty są dozwolone, zależą jedynie od powodów. Inaczej wygląda sytuacja, gdy chodzi o pieniądze, inaczej, gdy w grę wchodzi zdrada lub przemoc. Czytelnik dostaje mrożące krew w żyłach zestawienie najrozmaitszych spraw rodzinnych, skłaniające do wielu refleksji i wywołujące lawinę skrajnych emocji. Tak, to zdecydowanie książka, której nie da się połknąć na raz, jej treść zbyt bulwersuje i przytłacza, nie można jednak ukryć, że pomysłowość niektórych osób często też rozbawia do łez.

Dzięki tej pozycji czytelnik staje się naocznym świadkiem wielu walk, niektórych niesprawiedliwie odgórnie skazanych na porażkę, lecz także tych absurdalnych, jakich nie sposób zrozumieć. Dostajemy możliwość zajrzenia do domów przesiąkniętych egoizmem, alkoholem, przemocą, zdradą, a także strachem czy zwyczajną ludzką pazernością. Podsumowując, poznajemy wszystkie aspekty i oblicza rozpadu małżeństw, co nie tylko potrząsa, otwiera oczy i ukazuje wiele spraw z zupełnie innej perspektywy, ale i zapada w pamięć, całkowicie zmieniając tok myślenia.

"Rozwód po polsku. Strach i nadzieje." jest pozycją wstrząsającą, nadzwyczaj przemawiającą i wywołującą masę skrajnych emocji. Stanowi nie tylko brutalny, prawdziwy, wielowymiarowy obraz rozpadu związku, lecz  jest także swoistą przestrogą przed podejmowaniem pochopnym decyzji, nadmierną ufnością, a nawet czystą naiwnością w imię gwałtownego uczucia, które z prawdziwą miłością może mieć niewiele wspólnego. Bezwzględna, otwierająca oczy, bezlitośnie obnażająca ludzkie lęki i wady, a na dodatek przesycona skrajnymi przypadkami, które chyba na zawsze pozostaną w pamięci. Mimo że jest to książka o samym życiu, dla wielu osób niestety może okazać się zbyt surową opowieścią, ukazującą obecne społeczeństwo w mrocznym świetle! Dla czytelników obdarzonych otwartym umysłem, którzy  nie boją się prawdy, będzie to w pełni satysfakcjonująca lektura. Polecam gorąco!



 Za możliwość przeczytania książki, bardzo dziękuję Wydawnictwu!



10 komentarzy:

  1. Mam wokół siebie sporo znajomych po rozwodzie. To już dosłownie plaga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dr Агбазара-wielki człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać moją ukochaną Jenny Williams, która zerwała ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, a dziś wraca do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń
  2. Dr Агбазара-wielki człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać moją ukochaną Jenny Williams, która zerwała ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, a dziś wraca do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie podziękowania dla tego wspaniałego człowieka o imieniu Dr. Agbazara, wielki rzucający, który przywraca radość z pomocy w przywróceniu mojego kochanka, który oderwał się ode mnie cztery miesiące temu, ale teraz, z pomocą dr. Agbazara, wielka miłość, rzuca zaklęcia. Dzięki mu. Możesz również poprosić go o pomoc, gdy będziesz go potrzebować w trudnych czasach: ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp ( +2348104102662 )

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie rozwodzić się na pewno także trzeba potrafić i chyba nie każdemu to się udaje bez powstrzymania emocji. jak czytałam niedawno na stronie https://pewny-prawnik.pl/blog/235/jak-przygotowac-sie-do-sprawy-rozwodowej to jestem zdania, że samo przygotowanie się do sprawy rozwodowej jest niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałem tutaj komentarz kilka tygodni temu na temat dr Agbazary i postanowiłem skontaktować się z nim zgodnie z instrukcją, dzięki temu człowiekowi za przyniesienie mi radości zgodnie z życzeniem. postąpiłem zgodnie z instrukcjami, które udzielił innym, aby odzyskać moją kochankę, która opuściła mnie i dzieci na 3 lata, ale dzięki dr Agbazara, ponieważ teraz wróciły do mnie na dobre i jesteśmy razem szczęśliwi. skontaktuj się z nim również w celu uzyskania pomocy, jeśli masz problem w związku przez e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) LUB przez WhatsApp na: (+2348104102662). I zeznaj za siebie.

    OdpowiedzUsuń

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś NASZA KSIĘGARNIA "Opowiem ci, mamo" to pięknie zilustrowana se...