"Oszukana" Magda Stachula




"Oszukana"
Magda Stachula
EDIPRESSE
Liczba stron: 368
Ocena: 6/6




Jestem Lena, mam dwadzieścia trzy lata, interesuję się fotografią, mieszkam w uroczej willi nad jeziorem. W wielkim domu, otoczonym lasem, tylko ja, mój chłopak i nasz pies. Jednym wyda się to romantyczne, innym mroczne, nic z powyższych, dla mnie to prostu idealna kryjówka. Musiałam uciekać, musiałam się gdzieś schować, nie chciałam umrzeć. Żyję chwilą, stronię od ludzi, codziennie przekonuję siebie, że moje wcześniejsze życie nie istniało. Tak jest prościej. Gdy się w kółko powtarza kłamstwa, w końcu zaczyna się w nie wierzyć. Ale to tylko część prawdy o mnie. Tak jak Ty mam swoje tajemnice i lęki. Najbardziej boję się, że jeśli przeszłość mnie odnajdzie, zginę! To co mi się przydarzyło, równie dobrze mogło spotkać Ciebie. Uważaj na siebie i pamiętaj, niektórzy ludzie kłamią.

"Ja nie mogę tam z nimi być, mnie nikt nie może zobaczyć, bo przecież nie istnieję". 


Magda Stachula po raz kolejny udowadnia, iż jest mistrzynią budowania tajemniczego, na wskroś przeszywającego klimatu i stopniowania napięcia, jakie z każdą kolejną stroną, coraz silniej obezwładnia czytającego, stając się jego słodko-gorzkim uzależnieniem. W tej powieści początkowo nic nie jest oczywiste, nie sposób zinterpretować zdarzeń czy podzielić bohaterów na tych złych oraz dobrych. Podejrzliwość i mroczność rosną w siłę z każdym następnym rozdziałem, a sam czytelnik wpada w otumaniającą pułapkę i angażuje się w naszkicowaną historię na tyle silnie, że całkowicie traci kontakt z rzeczywistością, stając się naocznym obserwatorem, a nawet uczestnikiem sekretnych, niebezpiecznych, lecz przecież w jakimś stopniu ekscytujących zdarzeń.

"Nie jestem z nim z potrzeby serca, szaleńczego uczucia ani dzikiej żądzy, tylko dlatego, że stanowi dla mnie idealną kryjówkę".

Styl autorki jest lekki i sugestywny, dzięki czemu czytanie stanowi wyjątkową, emocjonującą przyjemność, w pełni angażującą i serwującą moc niezapomnianych wrażeń. Oryginalnego klimatu nadają książce liczne retrospekcje, a także ukazanie całej sytuacji z perspektywy kilku bohaterów, dzięki czemu czytelnik otrzymuje pełny, intrygujący obraz. Magda Stachula uwielbia bawić się w kotka i myszkę, dlatego skutecznie zwodzi, manipule, po to, by pozostawić czytającego w całkowitym zdezorientowaniu i rosnącej z każdą następną stroną podejrzliwości. Tak, to zdecydowanie jedna z tych lektur, które niesłychanie wciągają już od pierwszego rozdziału i nie wypuszczają ze swych macek aż do samego finału!

"Życie nauczyło mnie być wspaniałą aktorką".

Na ogromne brawa zasługują doskonałe kreacje bohaterów. Naszkicowane postacie są  nietuzinkowe, wielowymiarowe, owiane nutką tajemniczości, a co najważniejsze, niemożliwe do szybkiej, pochopnej oceny. Poznajemy ich pomału, a nasze opinie ewoluują wraz z powieścią, zwłaszcza, że wiele z nich to jedynie podsycane ciekawością i podejrzliwością domysły. Gwarantuję, że z tak fenomenalnie nakreślonymi portretami oraz ich niebezpieczną przeszłością, nie ma szans na nudę!

"To zamknięty rozdział mojego życia. Zatarłam wszystkie ślady, ulotniłam się, rozmyłam w niebycie, przestałam istnieć, on nie miał prawa mnie tu znaleźć".

"Oszukana"  to nadzwyczaj wciągający, nieobliczalny, mistrzowsko nakreślony thriller, w którym przepada się bez pamięci już od pierwszej strony. Dopracowana w każdym szczególe, przesycona niedomówieniami i mrocznymi sekretami fabuła, liczne zwroty akcji, mistrzowsko stopniowane, obezwładniające napięcie, fenomenalny, hipnotyzujący, niebezpieczny klimat oraz intrygujący, niejednoznaczni bohaterowie, a wszystko to nakreślone wyjątkowo sugestywnym, przyjemnym piórem utalentowanej polskiej autorki. Jestem pewna, że fani mocnych wrażeń, będą usatysfakcjonowani lekturą powieści Magdy Stachuli, zwłaszcza, jeśli uwielbiają wyjątkowe zdolności manipulacyjne pisarki! Polecam całym sercem!


Za możliwość poznania powieści, bardzo dziękuję Wydawnictwu!





4 komentarze:

  1. Mnie też bardzo mocno wciągnął ten thriller. Jest rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno przeczytam tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książki tej autorki, na pewno sięgnę i po "Oszukaną"

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie wykreowani bohaterowie to już połowa sukcesu książki :)

    OdpowiedzUsuń

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś NASZA KSIĘGARNIA "Opowiem ci, mamo" to pięknie zilustrowana se...