"Nowa Gwinea" Grzegorz Rejchtman EGMONT

"Nowa Gwinea"
Grzegorz Rejchtman
EGMONT


Zapraszamy w podróż na Nową Gwineę, drugą pod względem wielkości wyspę świata, zieloną krainę endemicznych roślin, rajskich ptaków i dziko żyjących plemion. Wciel się w mieszkańców jednego z plemion i zbuduj nową wioskę. Zaczynasz od totemu świętego zwierzęcia i budujesz chatki o różnych kształtach tak, aby zakrywały oczka wodne oraz jak najwięcej krzewów owocowych. Przekręcaj, obracaj i kombinuj – masz na to minutę! I pamiętaj – chaty muszą się stykać tylko rogami, a pozostałe totemy nie mogą zostać zakryte – to przynosi pecha! Gracz, któremu uda się zakryć wszystkie źródła wody, kończy turę. Po 9 turach zwycięża gracz z największą liczbą punktów.




Razem z córką uwielbiamy nietuzinkowe gry logiczne, dlatego, gdy tylko dotarła do nas ''Nowa Gwinea'', od razu ją rozpakowałyśmy i zanurzyłyśmy się w emocjonującej rozgrywce. Nawet nie spodziewałam się, że gra wciągnie nas do tego stopnia, że całkiem zapomnimy o wszelkich obowiązkach. Przepadłyśmy w niej całkowicie i obecnie staramy się grac niemal codziennie i za każdym razem, choć idzie nam już coraz sprawniej, fascynuje i wywołuje ona tak samo dużo odurzających emocji, co za pierwszym razem.  




W skład gry wchodzą: 32 dwustronne plansze zadań o dwóch poziomach trudności, 48 kafelków chat, 4 żetony punktów, 4 pionki, kostka oraz nietuzinkowy tor punktacji. Celem gry jest wybudowanie nowej wioski na wyspie, za pomocą kafelków chat o rozmaitych kształtach. Gracze układają je na swojej planszy zadań, począwszy od wylosowanego totemu startowego tak, aby zakrywały one źródła wody oraz jak najwięcej drzew owocowych. Chaty mogą się stykać tylko rogami. Gracz, któremu uda się zakryć wszystkie źródła wody, kończy turę. Po 9 turach zwycięża gracz z największą liczbą  punktów. Zależnie od wieku dziecka, poziom trudności można regulować, wyznaczając mniejszą ilość oczek wodnych do zakrycia czy możliwość przyznania punktów również za zakrycie roślin na planszy.




''Nowa Gwinea'' to znakomita, nieszablonowa, logiczna gra manualna, która zafunduje wszystkim członkom rodziny całą paletę niesamowitych wrażeń i solidną porcję rozrywki! Ciekawa forma, proste zasady, hipnotyzująca grafika, presja czasu, a wszystko to dopełnione blisko 400 fascynującymi zadaniami i kombinacjami, które nigdy się nie nudzą. Gra oprócz nieopisanej rozrywki i ekscytacji, rozwija także logiczne myślenie, koncentrację oraz spostrzegawczość, zatem każda rozgrywka to doskonały trening dla mózgu, jaki powinien przecież odbywać się jak najczęściej! Polecam gorąco!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś NASZA KSIĘGARNIA "Opowiem ci, mamo" to pięknie zilustrowana se...