"Ty i ja dwa różne światy część 2 i 3" Elżbieta Kosobucka [RECENZJA PATRONACKA!]




"Ty i ja dwa różne światy część 2 i 3"
Elżbieta Kosobucka
E-BOOKOWO
Liczba stron: 567
Ocena: 5/6




Ty i ja dwa różne światy jest opowieścią o związku dwojga młodych ludzi, w którym pragnienie dawania miłości prowadzi do przekraczania własnych ograniczeń, w którym słowa mają znaczenie, a miłości należy się uczyć. Prosta historia serca, gdzie miłość pokonuje wszelkie przeszkody, bo ona jest najpotężniejszą zwierzchnością. Nie złość, nie gniew, nie egoizm, nie ty dla mnie, ale ja dla ciebie…

Czy warto zaryzykować własne życie? A może to jedyna droga, aby go nie stracić i żyć prawdziwie. Natalia wbrew rozsądkowi porzuca wszystko co znała do tej pory, aby wejść w świat, który zdaje się rządzić innymi prawami. Młoda kobieta stawia miłość na pierwszym miejscu, gdy na szali po przeciwnej stronie jest ryzyko utraty zdrowia. Bohaterka niesie tajemnicę, która napawa ją lękiem i wierzy, że sama musi stawić jej czoła. Czy otworzy swoje serce wystarczająco szeroko, aby nie bać się kochać w pełni?

Piękno ma wielu wrogów na tym świecie, ale siła mężczyzny jest w stanie ich pokonać. Każdy mężczyzna nosi w sobie wojownika, ale nie każdy potrafi zaryzykować, aby się nim stać. Czy młody biznesmen sprosta wyzwaniom postawionym na ścieżce jego życia?

Pora na kontynuację losów Kamila i Natalii, którym udało się spotkać po wielu latach i przeobrazić młodzieńcze uczucie w coś o wiele głębszego. Niestety, życie dość szybko zdążyło nimi potrząsnąć i uświadomić, iż nawet najpiękniejsze emocje nigdy nie są łatwe. Kochankowie pochodzą z dwóch odmiennych światów, a dla Natalii bogactwo partnera okazało się o wiele trudniejsze, niż mogła się tego spodziewać na początku. I choć pomału przezwycięża swoje lęki i ograniczenia, kpiący los stawia na ich drodze kolejne przeszkody. Gdy okazuje się, że życie z Kamilem może zagrażać jej zdrowiu, dziewczyna bez chwili wahania postanawia odejść. Wkrótce mężczyzna udowadnia jednak jej swoje uczucie i decydują się na kolejną szansę, lecz nadciągają poważne komplikacje, których nie są w stanie przewidzieć.

Czy miłość rzeczywiście jest w stanie pokonać każdą przeszkodę?

Jak wiele zniszczą zazdrość i pozornie błahe niedomówienia?

Czy Kamil na pewno jest w  stanie zapewnić swej ukochanej bezpieczeństwo i spokój?

 "Proszę przemyśleć czy wasz ślub, to dobry pomysł, a jeśli się jednak pani na niego zdecyduje, to czy warto mówić panu Soleis o niebezpieczeństwie nawrotu choroby. Niech się pani dobrze zastanowi, jakie mogą być tego konsekwencje dla jakości pani życia. Czy przypadkiem niechcący wówczas pani narzeczony nie będzie przyczyniał się do pogarszania stanu pani zdrowia?''

Miłość to główny temat filmów czy książek. Opisana przeważnie jest jako najpiękniejsza, uskrzydlająca emocja, dzięki której wszystko staje się piękniejsze. W takim wydaniu pragnie jej niemal każdy z nas, lecz często zapominamy, że jest to również ciężka praca nad samym sobą. Tu nie chodzi wyłącznie o dobry humor i miłe spędzanie czasu, prawdziwa miłość wymaga trudu, uporu, gotowości do zmian w postępowaniu czy myśleniu. Właśnie o tym przypomina nam Elżbieta Kosobucka pod postacią subtelnej, niesłychanie dojrzałej powieści, której bohaterowie zmagają się z kolejnymi trudnościami losu, lecz także z przeszkodami własnego umysłu. 

"Przez swoją głupotę muszę na ciebie czekać dłużej niż chciałem. Każdy pieniądz zarobiłem z myślą o tobie. Chciałem stworzyć dla ciebie świat, w którym będziesz się dobrze czuła, więc sama widzisz, że mój świat jest twoim światem."

Pisarka w mistrzowski sposób ukazała, jakim trudnym zadaniem może okazać się wspólne życie, próba przystosowania się do partnera. Nawet jeśli miłość jest prawdziwa i rozsądna, kolejne kłopoty dość szybko mogą zachęcić do ucieczki. Łatwiej jest poddać się niż walczyć, zwłaszcza, gdy mowa o własnych ograniczeniach, kształtowanych przez lata poglądach , wartościach, uznanych za fundamentalne. Autorka przypomina również jak istotna jest rozmowa, szczera, spokojna, choć nie zawsze łatwa czy miła. Niedomówienia, sekrety, domysły nie wniosą w nasze życie niczego dobrego, mogą jedynie zamglić na chwilę problemy, które po jakimś czasie powrócą ze zdwojoną mocą.

"Podeszłam, a on przytulił mnie do siebie. Tu, nad tym jeziorem wszystko było idealne. Nie było całego zgiełku, hałasu, zamieszania. Tu byliśmy kobietą i mężczyzną niewyobrażalnie zakochanymi w sobie i nic ponad to. Staliśmy tak dłuższą chwilę patrząc na piękno krajobrazu, napawając się swoją obecnością. Czułam ciepło jego ciała, ale co ważniejsze jego spokój i siłę, które dodawały mi odwagi, aby pójść za nim tam, dokąd chciał mnie wziąć."

Język pisarki jest przystępny, przyjemny i niesłychanie dojrzały. Książkę czyta się szybko i nadzwyczaj refleksyjnie. Wiele sytuacji jest nam doskonale znanych, dlatego błyskawicznie utożsamiamy się z postaciami i wyciągamy wnioski z popełnionych przez nich błędów. Ta powieść to zarazem piękna, klimatyczna odskocznia, jak i zbiór istotnych lekcji życiowych dla każdego z nas.

"Spędzany z Kamilem czas był dla mnie bezcenny. Całe wakacje były przygodą i to nie tylko zewnętrzną, chociażby z tytułu podróży, ale przede wszystkim wewnętrzną. Co ważniejsze, odkrywałam, co to znaczy być kobietą zakochaną ze wzajemnością."

Czytelnik ma również możliwość lepszego poznania Kamila i Natalii. Zagłębiając się w ich umysły, uświadamiamy sobie największe lęki, odczytujemy wszelkie intencje, poznajemy plany na przyszłość. Mimo dobrych chęci, popełniają błędy jak każdy z nas, dlatego nie sposób ich nie pokochać i nie kibicować im z całych sił. Jesteśmy świadomi, że łączy ich coś wyjątkowego, dlatego nie chcemy, by uczucie zostało zniszczone przez kilka błahych przeciwności.

"To było niesamowite uczucie. Być uwodzoną przez tak wspaniałego mężczyznę. Teraz odczułam to niemal namacalnie jak bardzo brakowało mi tego etapu w naszej znajomości. Kwiaty pachniały odurzająco. Czułam się wspaniale, gdy tak na mnie patrzył i rozmawiał dając możliwość odmowy. Jaką niesamowitą siłę czułam w sobie. Moc powiedzenia tak lub nie."

Akcja tych dwóch części jest o wiele bardziej wartka niż w tomie pierwszym. Pojawiło się też dużo nowych postaci, nie tylko tych dobrych. Autorka dopieściła historię zaskakującymi elementami pełnymi niebezpieczeństwa, dzięki czemu całość trzyma w napięciu i nie pozwala zrobić nawet krótkiej przerwy.

"Znowu to robił: rządził, wydawał polecenia i nie słuchał mnie. Miałam dość tego, że czasami tak mnie traktował, nie biorąc pod uwagę mojego zdania. Uważał, że wie lepiej, co jest dla mnie dobre, a ja po prostu chciałam być z nim. Żadne luksusy nie mogły zastąpić jego obecności."

"Ty i ja dwa różne światy części 2 i 3" zabiorą was w niezapomnianą, przesyconą wartościami i naukami podróż, gdzie prawdziwa miłość jest najdoskonalszą bronią, nie tylko przeciw życiowym zawirowaniom, ale przede wszystkim stanowi lek na własne niedoskonałości czy ograniczenia. Jeśli kochacie emocjonalne powieści, ukazujące skomplikowane, ale piękne uczucie, dodające siły i wiary, że wszystko jest możliwe, z pewnością będziecie zachwyceni najnowszą pozycją Elżbiety Kosobuckiej. Przygotujcie się na wspaniałą, dojrzałą, zaskakującą lekturę oraz wielogodzinne refleksje. Wygląda na to, iż zawsze warto ufać własnemu sercu, lecz to nie oznacza, że należy rezygnować z ciężkiej pracy, bo życie we dwójkę zawsze wymaga trudu, poświęceń i kompromisów.
Polecam gorąco!

Bardzo dziękuję Autorce za możliwość poznania powieści i objęcia ich patronatem medialnym!


3 komentarze:

  1. Bardzo fajna recenzja. Ja mam tylko pierwszy tom. Zacznę czytać po zdobyciu całości. Czytałam tylko "Mój pomysł na życie".

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość tej, autorki więc na pewno przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie, ale mam za dużo książek i za mało czasu, więc muszę czasem z czegoś zrezygnować :( Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś NASZA KSIĘGARNIA "Opowiem ci, mamo" to pięknie zilustrowana se...