"Korona kłamstw" Pepper Winters




"Korona kłamstw"
Pepper Winters
WYDAWNICTWO KOBIECE
Liczba stron: 420
Ocena: 6/6




Elle Charlston jest dziedziczką rodowej fortuny, którą od najmłodszych lat uczono zarządzania wielomilionową firmą. Wychowana w złotej klatce dziewczyna nigdy nie miała przyjaciół i nie zaznała zwykłego życia. W dniu dziewiętnastych urodzin Elle wymyka się na ulice Nowego Jorku, aby przez chwilę poczuć się jak normalna nastolatka.

Dziewczyna zostaje napadnięta przez zbirów, którzy chcą ją skrzywdzić. Niespodziewanie ratuje ją tajemniczy mężczyzna, który później zgadza się odprowadzić ją do domu. Nocny spacer po mieście kończy się tragicznym rozdzieleniem pary, ale bohater pozostaje na zawsze w pamięci Elle.

Przez lata dziewczyna będzie próbowała go bezskutecznie odszukać. Kiedy ojciec przedstawia jej Penna, który sugeruje, że ma zostać jej mężem, Elle jest wściekła. To arogancki drań, który zachowuje się tak, jakby była jego własnością. Wkrótce dziewczyna ze zdumieniem odkrywa , że czuje do niego nie tylko gniew.

Czy to możliwe, że Penn jest związany z przeszłością dziewczyny i mężczyzną, który zniknął z jej życia trzy lata temu?

"Nigdy nie byłam sama, ale zawsze byłam samotna."

Elle nie miała beztroskiego dzieciństwa, musiała dorosnąć prędzej niż rówieśnicy, a na jej barki został zwalony ogromny ciężar. Pracuje w firmie ojca odkąd pamięta, wie, że interes wkrótce przejdzie na nią, dlatego spoczywa na niej ogromna odpowiedzialność. Nie zna zabawy, towarzystwa, rozrywki, całkowicie poświęca się obowiązkom, skutecznie izolując się od świata zewnętrznego. Nie cierpi z tego powodu ani trochę, bo jak mogłoby jej brakować czegoś, czego nigdy nie poznała. A jednak, spontanicznie wpada na szalony pomysł, by w dziewiętnaste urodziny wymknąć się spod starannej opieki ojca oraz jego pracowników i wyruszyć w nieznane, być przez jedną noc zwyczajną dziewczyną. Nieznajomość niebezpiecznego świata i naiwność dość szybko przynoszą tragiczne konsekwencje, na szczęście z opresji ratuje ją tajemniczy Bezimienny, który błyskawicznie rozbudza w niej niepokojąco silne uczucia. Pierwszy dreszczyk emocji, pierwszy intensywny, obezwładniający pocałunek, lecz także pierwsze złamanie przepisów.

I choć ta hipnotyzująca znajomość zakończyła się po jednej nocy, w sercu Elle pozostała na zawsze. Czy to możliwe, że nowy, porażający znajomy to właśnie owa tajemnicza, młodzieńcza sympatia dziewczyny?


Filarem tej niezwykłej powieści jest bez wątpienia wyjątkowy, lekko mroczny, enigmatyczny, ale z pewnością pobudzający klimat. Wszyscy mężczyźni, pojawiający się w życiu Elle, są niesłychanie tajemniczy, nie sposób ich rozszyfrować. To faceci, którzy wzbudzają skrajne, intensywne emocje, od których czytelnikowi dosłownie kręci się w głowie. Pewny siebie czy niebezpieczny? Intrygujący czy fałszywy? Nie od dziś wiadomo, że dziewczyny uwielbiają niegrzecznych chłopców, ale ci nakreśleni przez Pepper Winters, zdecydowanie należą do osób nieobliczalnych, mącących w głowie, odbierających zdrowy rozsądek, czyli takich, którym bezpieczniej nie ufać. A może to tylko pozory, a prawdziwy wróg czai się jeszcze bliżej?

"Jeszcze nigdy nie odczuwałam tak chorej namiętności. Nigdy nie chciałam sprawić  fizycznego cierpienia osobie, którą dopiero co poznałam."

"Korona kłamstw" pochłonęła mnie już od pierwszych stron, przepadłam w niej bez pamięci  z zapartym tchem chłonęłam kolejne słowa. Im dalej się zapuszczałam, tym większy mętlik w głowie miałam, a wszystko dzięki perfekcyjnym zdolnościom manipulatorskim autorki. Wraz z pojawieniem się kolejnych zagadkowych postaci, napięcie sięgało zenitu, a każda próba odłożenia książki na półkę kończyła się fiaskiem. Poznanie prawdy i odkrycie sekretów demonicznego uwodziciela stało się ważniejsze niż wszystko inne. To właśnie jedna z tych otumaniających pozycji, jakie po prostu trzeba przeczytać na raz, a po lekturze pozostaje ogromny niedosyt i zagubienie.

"-W chwili, w której powiedziałaś tak, wszystkie twoje wybory straciły znaczenie. Teraz do gry wkraczam ja."

Pisarka stworzyła naprawdę wyjątkowe, nieszablonowe kreacje bohaterów, które momentalnie stają się dla czytelnika kimś ważnym. Mam wrażenie, że skrajność i intensywność to główne cechy tej powieści. Postacie nie tylko same wszystko przeżywają niesłychanie silnie, ale i zarazem fundują czytającemu równie żywiołowe wrażenia. Wszelkie nakreślone emocje są obezwładniające, uzależniające, paraliżują czytelnika, sterują nim. Przeżywałam tę historię wszystkimi zmysłami, a kolejne niespodziewane zwroty akcji wielokrotnie przyprawiały mnie o dreszcze i skoki ciśnienia.

„Miłość jest największą istniejącą prawdą. Cała reszta, pytania i zmartwienia, to tylko nic nieznaczący hałas.”

"Korona kłamstw" jest zniewalającym, mrocznym, niebezpiecznym romansem, który rozpala wyobraźnię do granic i sieje istny mętlik w głowie. Pełna tajemnic, intryg i nieobliczalnych zwrotów akcji historia, która po przekroczeniu pierwszej strony staje się ekscytującym i niesłychanie przyjemnym nałogiem. Pepper Winters zafundowała czytelniczkom niezapomnianą, nieszablonową, pełną skrajnych emocji i niepewności przygodę, o której długo nie da się zapomnieć. Co robić, gdy niepojęte pożądanie jest napędzane przez jeszcze silniejsze gniew i nienawiść? Czy dziedziczka fortuny może komukolwiek zaufać? I jak wreszcie uwolnić się od niszczących demonów przeszłości? Odpowiedzi szukajcie na stronach tej wyjątkowej, hipnotyzującej powieści, ale nie łudźcie się, że odróżnienie prawdy od kłamstw będzie łatwym zadaniem. Polecam całym sercem!



Za możliwość poznania powieści, bardzo dziękuję Wydawnictwu!







4 komentarze:

  1. Zainteresowałas mnie ta książka. Chętnie po nią sięgne :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że klimat tej książki by mi się spodobał. Zapisuję sobie jej tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, chyba nie moje klimaty, chociaż kusisz tą recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super recenzja już pokochałam tę książkę.Uwielbiam takie ksiązki to cos dla mnie muszę koniecznie po nią sięgnąć,dziękuję za super recenzję

    OdpowiedzUsuń

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś NASZA KSIĘGARNIA "Opowiem ci, mamo" to pięknie zilustrowana se...