"Singielka w Londynie. Stare miłości i nowe rozterki" Marta Matulewicz




"Singielka w Londynie. Stare miłości i nowe rozterki"
Marta Matulewicz
LIRA
Liczba stron: 304
Ocena: 5/6




W życiu rezolutnej Ewy następują kolejne rewolucje. Tytułowa bohaterka będzie przeżywać upadki i wzloty miłosne, leczyć złamane serce, zmieniać stanowisko pracy i przeprowadzać się... Czy singielka z Polski, mimo przeciwności losu, nadal wytrwale szukać będzie szczęścia i prawdziwej miłości?

To już drugi tom perypetii przesympatycznej, nie zawsze rezolutnej Ewci, która po rozstaniu z chłopakiem postanowiła odciąć się od przeszłości i wyjechała do Londynu w poszukiwaniu lepszej pracy i prawdziwego uczucia. Nadal mieszka u swojej cudownej przyjaciółki, pracuje w fitness klubie, a jej serce, mimo pewnych niefortunnych zdarzeń, należy do Oliviera. Zdawać by się mogło, że kobieta w końcu ma wszystko, czego tak bardzo pragnęła. Czyżby w końcu spotkała ją upragniona stabilizacja? Nic bardziej mylnego! Zachowanie partnera z każdym dniem staje się coraz bardziej podejrzliwe, ewidentnie widać, że skrywa mroczny sekret. Jego przyjaciel, chłopak Zosi, próbuje go chronić, ale dziewczyny dostrzegają, że dzieje się coś niepokojącego. 

Co takiego ukrywa zdawać by się mogło idealny Olivier? 

Czy ich związek przetrwa nadciągającą burzę? 

I jakie intencje ma Scott, który coraz częściej pojawia się w życiu Ewy?

"Było mi tak dobrze, bezpiecznie w ramionach Oliviera, nie chciałam, żeby ten magiczny wieczór się skończył. Wiedziałam, że tego, co czuję teraz do Oliviera, już nigdy do nikogo nie poczuję."


Pierwszy tom przygód Singielki bardzo przypadł mi do gustu, dlatego niecierpliwie czekałam na ciąg dalszy. Pragnęłam zwłaszcza przekonać się, czy moje wszelkie podejrzenia wobec Oliviera były słuszne. Od początku ten mężczyzna wydawał mi się zbyt tajemniczy i idealny. Czyżby moje przypuszczenia były jak najbardziej uzasadnione?

Niemal od pierwszych stron można zauważyć, że miłość odmieniła naszą zabawną Ewę. Nadal spotykają ją komiczne wpadki, ale jednak stała się osobą bardziej opanowaną i roztropną. Stara się jak najczęściej panować nad sytuacją, pilnuje się, by roztrzepanie nie wpędziło jej w kłopoty, ale nie zawsze się to udaje. Mimo wszystko, jak dawniej, z wszelkich tarapatów potrafi wyjść obronną ręką i co najważniejsze, wyciąga słuszne wnioski. Każda jej kolejna decyzja jest bardziej przemyślana i opanowana, wygląda na to, że nasza bohaterka stałą się dojrzalsza. Na szczęście, wciąż jest tak samo sympatyczna i zabawna, dlatego nie sposób jej nie kibicować całym sercem.

Język autorki stał się jeszcze bardziej plastyczny i przyjemny. Kartki same przelatują przez palce, a czytelnik z zapałem płynie po kolejnych słowach, nie mogąc przerwać czytania ani na chwilę. Tak, to jedna z tych pozycji, którą pochłania się na raz, czyniąc wieczór niesłychanie relaksującą i zabawną przygodą. Nie zabrakło oczywiście solidnej dawki świetnego poczucia humoru, dzięki której podczas lektury uśmiech praktycznie nie schodzi z twarzy.

"On był dla mnie za idealny. Z mojego bogatego doświadczenia wynika jedno: ideały nie istnieją. Im bardziej się stara, tym więcej ukrywa."
 
Bez wątpienia ta część jest jeszcze bardziej zaskakująca niż poprzedniczka. Autorka coraz umiejętniej zwodzi czytelników, trzyma ich w nieopisanym napięciu, co chwilę zaskakuje ich jakąś niespodzianką. Dzięki temu historia naprawdę wciąga i odrywa od rzeczywistości, fundując kilka godzin błogiego zapomnienia i nieopisanej rozrywki.

"Nie chciałam myśleć o moim wczorajszym pocałunku z Olivierem. Moje serce rwało się do niego, moje ciało tak strasznie tęskniło za jego dotykiem, ale nie mogłam się przemóc. Czas pokaże, co się wydarzy."

"Singielka w Londynie. Stare miłości i nowe rozterki" jest niezwykle ciepłą, pełną humoru, przyjemną historią o miłości i przyjaźni z Londynem w tle. Sympatyczne, autentyczne bohaterki, niezapomniany klimat, mnóstwo zabawnych perypetii, a przede wszystkim emocje, które błyskawicznie przenikają duszę czytającego! Ta książka was porwie, rozbawi do łez, ale i chwyci za serce, bo choć wesoła, ukazuje życie takim, jakie jest naprawdę, a więc nie zawsze kolorowe. Nie obawiajcie się jednak, rezolutna Singielka nauczy was, jak wychodzić z wszelkich kłopotów z podniesioną głową i mimo przeszkód kroczyć przez życie dumnie i z uśmiechem! Polecam gorąco!


Za możliwość poznania powieści, bardzo dziękuję Autorce i Wydawnictwu Lira!



4 komentarze:

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś

"Opowiem ci, mamo, co robią psotne stwory" Ewa Podleś NASZA KSIĘGARNIA "Opowiem ci, mamo" to pięknie zilustrowana se...